Csalódott vagyok. Mélyen csalódtam a magyar társadalomban és a politikai szereplők nagy részében. Előre leszögezem, itt nem azon fogok keseregni, hogy miért szerepelt ilyen rosszul az MSZP, (sőt ez determinált volt) Vagy miért nem lépte át az 5%-os küszöböt az MDF, vagy miért ilyen erős a radikális Jobbik és miért nem lett meg a 2/3 az első körben. Ahogy azon sem fogok sajnálkozni, hogy hová tűnt a liberalizmus és/vagy hová tűnt a demokráciába vetett hit, ugyanis nem ezekből kifolyólag érzek csalódottságot.
Vegyük hát sorba csalódottságom okait:
1. Kampány
Csalódtam a kampányban. Elsősorban azért, mert silány és semmitmondó szlogeneket kaptunk értelmes, szakmai viták helyett. Kétharmadot elért (igen ki merem jelenteni 5 órakor, hogy a Fidesz megszerzi) pártunk semmi konkrétat nem mondott, csupán annyit amennyi ahhoz szükséges, hogy megnyerje a hezitálókat. Az MSZP a megújulás helyett ott folytatta ahol Gyurcsánynál abbahagyták, a Jobbik programja helyenként tartalmazott csak megvalósítható és reális elképzeléseket, az MDF piacbarát programját pedig kevesen értették a jelenlegi helyzetben. Ellenben sokaknak tetszett az LMP zöld programja, bár kétlem, hogy sok választójuk tudná pontosan mit is jelent az.
Csalódottságommal nem azt akarom kifejezni, hogy a 2006-os kampányt sírom vissza, hiszen ott a másik véglet érvényesült, mondhatni akkor az ígéretek földjén érezhette magát mindenki.
2. Miniszterelnök-jelölti vita
Itthon szinte egyedülállóan a demokratikus berendezkedésű országok közt a választásokat nem előze meg egy miniszterelnök-jelölti vita. Normálisan működő demokráciákban, amelyik párt jelöltje nem áll ki vitára, az abban a percben elveszíti a választásokat. Nyílván nem véletlen, hogy Angliában 3 tv és 3 rádió adó is élőben közvetítette. Amerikában pedig a youtube-ra lehetett feltölteni videókat, amire az élő választási műsorban válaszoltak a jelöltek. Demokrácia 2.0. Itthon sajnos még csak 0.5-nél tartunk. Értem én, hogy Orbán Viktornak és a Fidesznek nem volt érdeke a vita, az MSZP meg Fidesz nélkül nem vitázik, de azt már nem értem meg, hogy a választók, hogy nyelhették le ezt ilyen könnyen.
3. Adatbázis
Amikor jött az maszopos gyűjtő, hogy elkérje az ajánlószelvényem és én elküldtem nem hittem volna, hogy bekerülök egy adatbázisba, ahogy azt sem hittem volna, hogy azzal, hogy a Fideszes fiatalembert elküldtem, bekerültem a nyílvántartásba, mint komcsi. A Jobbik adatbázisában nyílván zsidóként, az MSZP adatbázisában fasisztaként, az LMP adatbázisában pedig... ja igen, nekik még nincs, ők új és fedhetetlen párt..
Csalódtam, mert azt hittem ilyen módszereket tőlünk keletre használnak.. de tévednem kellett. Lehet, hogy kísért a 20-as évek.. De szép is volt amikor a polgár ki állt a pulpitusra és megkérdezték, hogy: "no de Pista bácsi BIZTOS, hogy az aljas és magyartalan szociáldemokratákra kíván szavazni? Nem az Egységes Pártra?" Mert volna mást mondani Pista bácsi...
4. Szavazat-turizmus
Ezt nem is értem. Dicső parlamentünk megalkot egy olyan törvényt, amellyel de facto legitimálja a szavazat-turizmust. Ezt követően jobbról-balról vádolják egymást, amikor az MSZP és a Fidesz is csak kihasználta a törvény biztosította lehetőséget. Eddig azért nem volt erre szükség, mert az erőviszonyok kiegyensúlyozottak voltak. Most azonban az MSZP nem akart nagyon kikapni, menteni akarta a menthetőt, a Fidesz pedig már az első fordulóban el akarta dönteni a választásokat.
5. Érvénytelen szavazások, részvételi arány
Talán nem vagyok egyedül, aki szerint a magyar politikai paletta megújulására lenne szükség, mind jobb, mind bal oldalon. Elindult egy kezdeményezés amely arra buzdított, hogy szavazz fasszal, vagy egyéb értelmetlen módon. Kezdetben nem hittem, hogy túl nagy sikerrel járnak majd. Aztán 39.691 listás, és 57.652 evk-s szavazat volt érvénytelen. Ezek túlnyomó részén Eric Cartmen, pornókép és fasz virított.
Csalódott vagyok amiatt is, hogy a az 1.fordulóban is, de különösen a 2. fordulóban nagyon kevesen mentek el szavazni. Ma 17:30-ig csupán 41,9% gondolta úgy, hogy kell a 2/3 vagy meg akarja állítani Orbán kétharmadát, esetleg élni akart a szavazás jogával. Csalódott vagyok, mert hiába a kiábrándultság, hiába a silány választék szavazni kell. Igenis kötelessége minden választásra jogosultnak. De nem így.. Így lassan tényleg Burundi szintjére jutunk. Akik így szavaztak, egyszer elvinném egy olyan autoriter rendszerű országba, ahol esélyük sincs szabad akaratnyílvánításra. Hátha akkor megváltoznának.
Sorolhatnék itt még sok dolgot az OVB-től kezdve, a választás.hu gyenge és rossz adatközlésén át, a lejárató kampányokig, de száz szónak is egy a vége: Csalódtam. Csalódtam az emberekben, a rendszerben, szinte mindenben amiben lehet.
Most pedig 4 év kuss jön. Izgatottan várom.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Adócsökkentés 2010.04.26. 09:22:38
Trackback: Hiába győzött, bajban a Fidesz 2010.04.26. 00:25:04
Trackback: Majd hétfőn reggel 2010.04.25. 21:22:13
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.25. 23:47:35
playgorro 2010.04.25. 23:48:20
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.25. 23:50:25
old_field 2010.04.25. 23:54:15
Ha Martonyi vagy OV beszélt erről akkor ennek mindig a lelki kötődés/szimbolikus oldalát emelték ki és egyben a természetes voltát is: aki magyar, ne kelljen már vizsgáznia ebből, mint pl. 1 kínainak...
old_field 2010.04.25. 23:56:11
voltak , akik már (fidesz)ellenzékben ettől féltek.
no comment.
Bergeroth 2010.04.25. 23:56:25
Akkor elmondom én mit tartanék helyesnek.
Nem eltaposni az ellenfelet, hanem ha építő jellegű ötlete van, vagy konkrétan olyan alternatívát kínál, ami a többieknek is megfelelne, akkor együttműködni vele és nem elutasítani mindenáron, csak azért mert ellenfél.
Hány ilyen példa volt erre az elmúlt 12 évben? Gyanítom 1 kezemen meg lehetne számolni.
Amíg ebben az országban az érzelmek határozzák meg az ország sorsát a higgadt gondolkodás helyett, addig sajnos nincs miről beszélnünk. Én csak figyelek, és próbálok független maradni. Hidd el, nem azon fog múlni az ország sorsa, hogy kinek melyik vezető a szimpatikusabb.
combo 2010.04.25. 23:56:53
Jokai 2010.04.25. 23:57:07
"Akkor lenne igazad, ha tényleg leszóltam volna mindenkit"
><
"És baszod, az ország lakosságának legalább a 80%-a ilyen mint te. Agymosott, buta, bégető birkák, akik csak a kolomp hangjára tudnak reagálni"
"Ami itt megy az nem politika, hanem egy hatalmas játszótér, teljhatalommal ellátott sértődött gyerekekkel, ahol TI kedves kommentelők és állampolgárok, ti vagytok a labda."
"nagyon zavar, hogy mennyi buta ember él ebben az országban."
ezeket mind te írtad ide... folyamatosan általánosítasz, mindeki-senki kategóriákban érvelsz. arrogáns vagy és mellette ostoba, a legnagyobb korlátod az, hogy ezt nem veszed észre, sőt egészen fals énképpel rendelkezel. az "aki szelet vet, vihart arat" mondást bár mi, "birka magyarok" is használjuk, attól még örök érvényű
Bergeroth 2010.04.26. 00:02:03
Voltam én már zsidó, komcsi, fasiszta, ostoba is, meg nyilas. De ettől függetlenül még mindig nem értem hol írtam volna olyat, ami mindenkire vonatkozik. De amúgy meg, akinek nem inge...
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 00:02:10
Tudjátok, a háború után, végső soron mindegy, hogy milyen eszközök érték el, pár év alatt működőképessé tettek az emberek egy szarrá bombázott országot. Egyformán rosszult ment talán mindenkinek, és mindenki szimbolikus bérért dolgozott keményen. Voltak a dolognak nagy vadhajtásai is, az ilyesmi esetleg elkerülhetetlen. De ha összehasonlítjuk azt az időt a maival, amikor a parasztnak azért van betömődve a vizesárok a háza előtt, ami miatt majd később elmossa a víz az egész házát, mert az önkormányzatnak nincs pénze árkot tisztítani, akkor majd rá kell jönnünk, hogy ez nem lesz elég. Lehet, hogy egy ideig megint több lesz a kötelesség, mint a jog. Én számítok erre, és ennek a tudatában szavaztam azokra, akiktől ezt még el tudom képzelni. Én nem fogok ott állni a Parlament előtt, kiabálva, hogy miért nincs pénz. Csakis akkor, ha majd MEGINT azt látom, hogy ami van, azt kiszórják az ablakon.
old_field 2010.04.26. 00:02:13
ő felette áll a bukásnak, kérdés : mit szól ehhez majd a választmány.
old_field 2010.04.26. 00:04:18
tcom 2010.04.26. 00:04:53
Ha nem lettek volna a privatizálások, akkor már rég csődben lenne az ország. Még a szorult családoknál is így van. Hogy ha nincs pénz, megy a zaciba az ezüst étkészlet. Ráadásul én egy privatizált nagyvállalatnál dolgozom. És be kell látni, hogy az állami tulajdonlás egy nagy szar volt. Valahogy azt látom, hogy az állami vállalatok kivétel nélkül pazarolnak, sikkasztanak, korrupcióznak. Az egészségügyben sem lehet magántulajdon nélkül a pazarlást megszüntetni még ha a Hospinvest nem is ezt mutatja.
Te azon kevesek közé tartozol, akik tudják, hogy kevesebb lesz a segély. Hogy itt bizony nem lesz kánaán a nyugdíjasoknak, az inaktívaknak és a minimálbéreseknem sem. De ellenzékben a Fidesz nem ezt kommunikálta. Hanem vissza 13. nyugdíj, 3 év gyes. Múltkor láttam egy riportot valamilyen elmaradott környékről. Persze szerencsétlen romákat is meginterjúvoltak kire szavaztak. A Fideszre, mert hátha visszajön a 3 év a gyesre.
Nincs az a pénz, ami elég lenne, hogy az elmaradott térségekben, a szakma, tudás nélküli félanalfabéta tömeget munkához juttassa. Eszembe jut egy régi film, ami kiparódizálta az 50-es éveket. (asszem) Lapátgyárat építettek a faluba, nagy volt a boldogság, mindenkinek volt munkája. Csak éppen a lapátok nem kellettek senkinek. Akkoriban a jövedelmezőség, a hatékonyság a rentábilitás nem volt tényező. Az lecsúszott kádár-tömegeknek nem lehet munkát adni, akkor amikor a valódi releváns végzettséggel, szakmával, tudással rendelkezőknek tömegeknek sincs szükség, kereslet a produktumára, szolgáltatására. Nincs 1 millió munkanélküli, aki szakmával rendelkezik. Utcaseprésre, ároktisztításra lehet, hogy lesz 200 ezer új mukaerő, de azok bérét ki fogja kifizetni.
Talán a hülye magyar is megtanulja egyszer, hogy munkát a tőkés, a befektető tud létrehozni. Az állam csak BKV/MÁV/Volán és egyéb nagyszerű cégeket tud teremteni.
fluentlime 2010.04.26. 00:06:35
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.26. 00:07:11
Angliában most volt először asszem. Európa legrégebbi parlamentáris demokráciája az izlandit leszámítva, de az meg nem igazán Európa...
Bergeroth 2010.04.26. 00:10:04
Sajnos az a nagy probléma, hogy nem látok semmi olyat, ami akárcsak egy minimális reményre adhatna okot. Egyre inkább azt hiszem, hogy ennek az országnak nincs jövője, és úgy gondolom, hogy tényleg ez lesz. Szépen lassan elérjük azt a szintet, ahol pl. szerbia is tart jelenleg, és onnantól kezdve tényleg nem lesz tovább, se előre se hátra. A következmény pedig....nos azt senki nem akarja majd átélni, de félek tőle, hogy kénytelenek leszünk.
parttalan 2010.04.26. 00:14:31
A Fidesznek pont ebből lett haszna. Ezzel tudott választást nyerni. És gondolom, te neked ezzel a fidesz-politikával semmi bajod sem volt 4 éven keresztül. A szociktól miért is akarod megtagadni ugyanezt? Neked, mint minden fidesz-választónak, semmi jogod nem lesz kritikával illetni az MSZP-t, ha olyan kemény, akár mocskos eszközökhöz nyúl népszerűsége növelése érdekében, mint ahogyan ezt a Fidesz tette. Ebben az országban csak mocskos eszközökkel lehet választást nyerni - akkor: hajrá, MSZP!
Archenemy 2010.04.26. 00:15:26
a demokráciában sok döntést érzelem-alapúan hoz az emberek többsége
ha tudsz jobb alternatívát, (pl. monarchia, diktatúra, anarchia), hajrá, érvelj mellettük
viszont a "legyen olyan mint a demokrácia, csak jobb", az egy kitalált dolog, és visszavezethetjük a nirvána-érvre - irreális alternatívát vetsz össze reális alternatívával
nem arról van szó, hogy ne írhatnád le a vágyaidat vagy terveidet; de hülyézni az embereket, mert reális alternatívák közül választanak, nagy butaság
somogg (törölt) 2010.04.26. 00:15:50
Cserépszavazás (törölt) 2010.04.26. 00:16:05
old_field 2010.04.26. 00:17:57
Kezdésnek összehangolt, átgondolt gazdaságpolitika, közbiztonság
és máris sokaknak a létkörülményei javulnak .
+ persze jó volna, ha a sokat hangoztatott alázat is érezhető lenne majd a kormányzásban.
tcom 2010.04.26. 00:17:59
Nem kétség, nevetséges lett volna az MSZP kap újra lehetőséget. A Fidesz az egyetlen alternatíva. Csakhogy az elmúlt 8 év nem azt mutatta, hogy nem mindenáron hatalom a legfontosabb. Hogy az ellenzéki politizálás arról szólt, hogy hogy tegyenek be a kormánynak.
Aztán lehet, hogy az volt a cél, hogy a korlátlan hatalommal körbebástyázva megtegyék a népszerűtlen intézkedéseket, úgy hogy a megszorítást is csodálatos dologként higgye el a nép, hogy néhány látszat intézkedéssel (kisebb parlament) a kemény évekre betömjék az elégedetlenkedők száját.
Lehet hogy ez a terv, de ebben az országban mindenki azt hiszi, hogy az állam feladata őt segíteni, eltartani. És mivel az ábrándot a Fidesz csak megerősítette, az ígéreteket meg nem tudja betartani ezért már most kódolt a bukás.
Aztán ki kell még próbálni a Jobbikot is a felelőtlen ígéreteivel és vége lesz talán. Talán akkorra már minden párt közelebb kerül az igazsághoz, az őszinteséghez. Álmodozom. =;-)
old_field 2010.04.26. 00:19:51
ennyire nem sz@r a helyzet.
Bergeroth 2010.04.26. 00:20:27
Nem a reális alternatívákkal van bajom, hanem ezeknek az alternatíváknak a hazug és képmutató mivoltával.
Az pedig roppantul dühít, hogy az emberek nagy többsége ezt nem veszi észre, és én vagyok az ellenség, mert nem állok be mögéjük a sorba. A rossz hír az, hogy soha nem is fogok.
Evil One 2010.04.26. 00:20:35
Értelmes, gondolkodó ember csak heves köpködések árán szavazhatott most BÁRKIRE. Az lmp pl nem is létezett pár hónapja, most meg hirtelen jelentős párt lett. Miért? Azért, mert egy hatalmas réteg él már az országban, aki a bárkire szavazna, csak ezekre ne kelljen.
Az ő hibája? Nem. Kurvára nem.
És igen, Vikike kapja össze magát, kezdjen valamit ezzel a szarhalmazzal, mert a fejükre dől. Az MSZPnek 0% esélye volt,hogy sikerüljön nekik, a fidesznek adok 10-et. Úgyhogy hajrá, hajrá, szeretném látni, hogy igazuk volt azoknak, akik bizalmat szavaztak neki, 4 év múlva elválik, hogy én vagyok-e a köcsög, mert fasszal szavaztam. Ha tévedtem, akkor lehet köpködni, de legalább örülhetünk magunknak.
Jokai 2010.04.26. 00:22:07
"Voltam én már zsidó, komcsi, fasiszta, ostoba is, meg nyilas."
az ostobán gondolkozz el, a többi nem fontos. abban egyébként biztos vagyok, hogy téged nem fasisztáztak, nyilasoztak le, ezt csak a "középen" és "egyedül a ködben", a "mindenkinél okosabb vagyok" énképedhez szükséges. a magát függetlennek mondó liberális értelmiség prototípusa vagy (tótaw, parakovács, farkasházi és hasonlók büszke utánzója), akik zsigerből leszólnak mindent és midnenkit, de borzasztóan megsértődnek, ha róluk (ugyanolyan logika mentén) valami rosszat mondanak. a lényeg: érdemes már most rettegni a fidesz kormánytól, szörnyű dolgokat fognak csinálni, rendet az iskolákban, rendet a jogrendben, rendet a gazdaságban. és hidd el, a nokiás dobozok egyenlőre elfogytak, annyira pedig nem ostobák, hogy mszp-szintre süllyedjenek.
Archenemy 2010.04.26. 00:22:57
eml 2010.04.26. 00:23:21
Csak egy pár konkrétumot idézz légyszi!
Bergeroth 2010.04.26. 00:26:16
Te is az a fajta vagy, aki pár komment alapján mindent tud a másikról? Kapsz tőlem egy virtuális vállveregetést.
Azt pedig már párszor leírtam, hogy mit és miért gondolom úgy, ahogy. Te meg ezen gondolkozz el.
Archenemy 2010.04.26. 00:28:08
...
leírtam sokszor, miért hibás az érvelésed, többször nem fogom
az emberek meg leszarják, hogy beállsz-e "mögéjük a sorba", de ha kívülről birkázod meg köpködöd őket, mint tetted azt itt is, megeshet, hogy megorrolnak
tcom 2010.04.26. 00:29:38
A baj, hogy a dolgozók aránya az elöregedő társadalom miatt csökken. A nyugdíjasoké, az inaktívaké nő. Egyre csökken azok száma is akik normális modern tudással rendelkeznek a gyatra oktatási rendszer miatt. Halálra képezzük a pedagógusokat, miközben csökken e gyerekek száma csak azért mert a kormányok nem akarnak konfrontálódni a felsőoktatás vezetőivel, társadalmi erejével. A kormányok a traktoros parasztok után a tüntető diákoktól félnek a legjobban. Míg a traktorok fizikai valójukban béníthatják meg az országot, addig a diákok tüntetését hatalmas szimpátia övezi.
A bal kormányok mindent megadtak a parasztoknak, csak ne tüntessenek. Orbánnak ezt kell lejátszania a felsőoktatásban, az állami vállalatokban és bizony a mezőgazdaságban. A földet túró paraszt is csak addig fideszes, amíg hat a zsarolása. Amint nem kapja meg a milliókat támogatásként, addig fogja vissza magát.
A magyar önző, nem lát tovább az orránál. Egoista, csak a saját érdeke érdekli. Utoljára akkor csodálkozott, amikor azt tanulta az iskolában, hogy Széchenyi felajánlotta egy éves jövedelmét a hazának. Micsoda hülye, gondolták. Épeszű ember volt ez a Széchenyi? Kádár népének nem.
Jokai 2010.04.26. 00:38:20
a fidesznek ugyanakkor markáns stratégiája van, és ezt elég könnyű átlátni (az elvakult gyurcsányfanokat leszámítva). adóprések növelése helyett gazdaság élénkítés (a zseni kormány még a legvégén is nyomta a benzin árát felfelé, hátha az beindítja a gazdaságot...), kis- és középvállalkozások támogatása, ennek következtében stabil, kiszámítható foglalkoztatás, a középosztály, a civil társadalom és a családok megerősítése, az oktatás megerősítése révén morális előrelépés, amikor a felnövekvő generációk tudni fogják, mik a szabályok, szemben a az elmúlt 8 év félreértelmezett liberális célkitűzéseivel. sorolhatnám még, de a lényeg, hogy markáns program, és teljesen ellenkező a szoclib, stratégia nélküli ötleteléssel. és a legfontosabb: a koncepció! ebben már most többek a szociknál, akiknek nem volt stratégiája, csak ötletbörze, és a legtöbb szerencsevadász ilyenkor tud a legtöbbet lenyúlni, lopni.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 00:38:49
Ha a privatizálásból szerzett vagyont segélyre költöttük, méghozzá eszetlenül, olyanoknak is szétosztogatva, akik még nem szorultak rá annyira, mint a többi, akkor a pénz csak a tengődés meghosszabbítására lett fordítva. Emlékszem, hogy volt olyan, hogy valami gazdag maca is kapott anyasági segélyt, mert az jár. Szüksége nem volt rá, egy hónap alatt költött annyit, mint amennyit egy család egy év alatt megkeres, de a segély neki is jár, aztán majd vehet rajta egy drága körömlakkot. De a közelben van egy cigány család, két emeletes házzal, az udvarban műantik szobrokkal és néhány nagy autóval, ők is elmennek szociális segílyért, és kapnak. Mert az önkormányzat, amely azért van ide téve nekünk, hogy ők közelről ismerhessék meg azt a közösséget, amelynek a dolgait intézi, szarik bele, nem is néz utána, hogy hova megy a segély. Ők megkapják "fentről", az a dolguk, hogy elosszák, hát elosztják. No, ez az, ami rossz.
Lapátgyárat pedig lehet építeni hirtelen elhatározásból, meg lehet építeni viszonylag gondos piaci mérlegelés, netán egyezség után is. A KGST alapvetően nem volt ám ostobaság, ne feledjük. Az a kormány dolgai közé tartozik, hogy az ilyen fejlesztéseket megpróbálja minél jobban megtervezni, és segíteni az embereket abban, hogy eladható dolgokat termeljenek. Mivel a mezőgazdaságot a rossz külpiaci gazdálkodás, és bizony a mérték nélkül az országba engedett olcsó, de csakis a külföldnek hasznot hajtó termények is szépen elpusztították. Most ha akarnánk, sem tudnánk hirtelen nagyobb méretű termelésre ráálni, ha sikerülne is piacot találni valaminek, mert az emberek szétszéledtek, a gépek és eszközök elkoptak és eltünedeztek, a földeken pedig gaz és pláza nőtt. Nem elemzem végig a magyar gazdasági metszetek állapotát, azért sem, mert nekem ez nem szakterületem, csak egyszerűen figyelek, de egy csomó dologgal ez a helyzet. Felvettünk egy hegynyi kölcsönt, eladtuk, amink csak volt, és nem csináltunk belőle semmit, amivel megpróbálhatnánk megtermelni a jövő év bevételét. Ez öngyilkos módszer, és a szocik egyk legeslegnagyobb bűne az volt, hogy ezt a pusztítást ipari méretekben végezte, ráadásul sokszor személyes haszonszerzéssel is körítve, amiért nem lehetünk elég dühösek rájuk. Az, hogy zsebre tettek milliókat, bűn, de nem pusztultunk volna bele. Az aksztófát azzal érdemelnék ki egy rendes országban, hogy bűnös naivitásból vagy ártó szándékból, de szépen befalaztak majdnem minden vészkijáratot.
old_field 2010.04.26. 00:41:41
Talán az adósságállomány arányait is lehet javítani idővel...
És persze ettől a ciklustól alap tisztességesnek lenni és alázatosan állni a kormányzati munkához.
Nincs más alternatívája a fidesznek, különben lenullázzák , mint most a maszopot...
tcom 2010.04.26. 00:43:03
A nyugdíjakkal nyilván keményen kezdeni kell valamit, ha 4 év múlva ne az jöjjön ki a statisztikából, hogy az állam arányaiban a GDP-ből többet költ a nyugdíjasokra, mint korábban (2006)!!! Ha viszont hosszú távon gondolkodnak, akkor a nyugdíjasokra még kevesebb kell jusson. Csapda az a tény is, hogy az átlagnyugdíj nagyon közel van az áltagkerethez, vagyis nem éri meg dolgozni.
Látszik, hogy valójában csak a korhatár emelése az egyetlen lehetőség. Arra azért kíváncsi vagyok hogyan is konzultál meg a Fidesz bármi féle negatívumot velük?
somogg (törölt) 2010.04.26. 00:43:55
Jokai 2010.04.26. 00:46:06
"Te is az a fajta vagy, aki pár komment alapján mindent tud a másikról"
Ha valaki leírja, hogy a győztes párt szavazói "Agymosott, buta, bégető birkák, akik csak a kolomp hangjára tudnak reagálni", ő viszont "higgadt, logikus" ember, az szerintem erősen minősít. szerencsére nem sokat tudok rólad, csak azt látom, ahogy itt viselkedsz, és erről alkottam és alkottak mások - jogosan - negatív véleményt.
old_field 2010.04.26. 00:49:58
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 00:54:53
Az a probléma, hogy én azt láttam, hogy a szocik évek óta egy csomó önveszélyes, néha egyértelműen hazaárulónak is nevezhető döntést hoztak. Én azon a párton voltam, hogy akár erőszakkal is el kellene venni tőlük a hatalmat. Azok a vezetők, akikre a hozzám hasonlóan gondolkodók tömegesen hallgattak volna, végül nem mondták ki a felhívó szót, a kormány pedig - éljen a demokrácia - akkor is leszarta a népet, amikor már tudni lehetett, hogy a többség az anyjukba zavarná őket, vagyis a rossz irány maradt. Ennek ellenére nem tetszett, amikor a Fidesz megfontolatlanul ellenkezett.
Most mondhatod, hogy ha ezek után az MSZP is csak kötekedni akar, az ugyanez, miért szabad az egyiknek, amit a másiknak nem. Egyrészt különbség az, hogy a Fideszt most olyan többség támogatta, amilyen egy pártot itt még soha. Vagyis csak HOSSZÚ hergeléssel lehetne tőlük eltávolítani elég embert ahhoz, hogy elméletben felmerülhessen egy sikeres kormányváltás lehetősége. Nem tudom elfogadni, hogy a hosszú időn át folytatott ellenpropaganda jó honatyákhoz méltó tevékenység.
A másik, fontosabb probléma az, hogy én láttam, hogy mi megy rosszul. Nekem nem a Fidesz mondta meg, hogy mit gondolja, elküldtem én már őket is a sunyiba egy párszor, én csak figyelem a híreket, méghozzá több helyen. Én láttam, hogy a kormány munkája súlyosan veszélyes.
Most akkor álljon elő valaki, aki az MSZP kisebbségben maradt támogatója, és helyeselné az MSZP monoton ellenpropagandját a kormány terveivel szemben, és mondja meg, hogy MI AZ a rossz, amit az új kormány az ország érdekei ellen tesz. Egyelőre nem tett semmit, ugye, tehát egy ideig elvből szüneteltetni kellene a közbeugatást. (Nem fogják. Ahhoz nem elég értelmes és rendes emberek.) És később is mondják meg nekem, hogy mivel sodorja szerintük bajba az új kormány az országot. Én mindig meghallgattam az érveléseket, és meg fogom ezután is. Ha valaki tényleg veszélyes irányra mutat rá, igazat fogok adni neki. De amíg csak ellenszenvből megy majd a fröcsögés, addig inkább tartsák a pofájukat, és tartalékolják az energiájukat valami hasznosra, az ország érdekében.
Jokai 2010.04.26. 00:55:00
tcom 2010.04.26. 00:56:26
Nem ilyen egyszerű.
Volt a Fideszes lakás támogatás. Boldog boldogtalan vette az ingatlanokat. Sokan csak azért, hogy befeketessenek, majd haszonnal eladják. Még is a szocik voltak azok, akik ezt megszigorították. Vagyis a Fidesz képes ilyen meggondolatlanságra. Akkor is Orbán Viktornak hívták a min. elnököt.
Semmi baj sem lenne Orbánékkal, ha avval kampányolna,amit te is vársz. De itt bizony szó sem volt nagyon kemény évekről, a jövő veszteseiről, a munka prioritásáról. Csak arról, hogy szavazz a Fideszre, mert az mindent visszaad, megszűnik a népnyúzás. Csak a logika nem tűnt fel senkinek: "Vajon miért is szorít meg ez a szoci bagázs, ha ezért a népszerűségüket, a hatalmukat vesztik el, amikor a Fidesz szerint nem is kell"? Lehet, hogy azért mert kell???
Amire Orbán épít, az a megértés. Arra hogy a szakszervezetek, érdekvédők egyből tapsolva belegyeznek abba, hogy nem lesz pénz, hogy ők kevesebbet kapnak. De ez nem Szlovákia, ahol legalább a parlamenti pártok összefogtak és legyűrték a nép torkán a megszorításokat és a reformokat. Ők szartak a népre, de ne is a kormány dolga, hogy kiszolgálja az egyéneket, hanem hogy az ország egészét, jövőjét figyelembe vegye. Csak az Fidesz ez ellen beoltotta a népet.
fluentlime 2010.04.26. 00:59:14
de a többivel én is egyetértek
tcom 2010.04.26. 01:03:56
Igen ez volt az első pofon a kádár rendszernek, meg a legnagyobb simogatás is. Tragikus, hogyan szerezhetett ilyen többséget egy olyan párt, amelyik elkaszálta elődje összes reformját, amelyik megszámlálhatatlan, betarthatatlan ígéretek tömegével bombázta a népet. Már csak 3.60-as kenyér hiányzott. Igaz, azt a Jobbik már előbb megígérte. Hogy az MSZP ingyen koporsóval válaszolt az a böleszk netovábbja.
Tehát én sajna nem nagyon látok pofont. A legvidámabb barakkból a legbutább barakká lettünk. A szocializmus törzsfejlődése ez.
old_field 2010.04.26. 01:05:19
2002re a fidesz csökkentette a ciklus induló hitelszintjét.
Most hol vannak ezek a paraméterek ???
Nem volt hibátlan a fidesz sem, ez valószínű.
De nem volt Zuschlag, nem volt hagyómiki, hunvaldgyuri, HM lopások...stb. folytassam?
tcom 2010.04.26. 01:06:36
Svéd modell?
De itt most nem a szocik fognak kormányozni, hanem a 13. nyugdíjat ígérők!!!
fluentlime 2010.04.26. 01:09:24
old_field 2010.04.26. 01:10:29
Ha egyeztettek volna a gazdasági élet szereplőivel vagy az érdekképviseletekkel, akkor nincs szembenállás, ilyen 1szerű.
DE lesz@rtak mindenkit, viszont a békák beintettek... a fagyi visszanyalt. :) Itt tartunk.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 01:11:41
Én tudom, és megbocsátom, hogy a Fidesz homályos, diszkréten optimista propagandával szerepelt. Az embereknek be kel ígérni, mert az emberek nagy részének csak eddig terjed a világ, és aki öt forinttal többet ígér, az lesz a jó ember négy évre. Soha nem fogom elfeledni azt, amikor az MSZP egyik régebbi kampányának részeként egy csomó nyugdíjasnak küldtek egy propagandalevelet, és a borítékban ott volt még KETTŐ DARAB HÁZTARTÁSI KEKSZ. Ekkora cigányságot, ilyen gusztustalan dolgot magamtól sosem tudtam volna elképzelni. De működött! Működött, a kurva anyját, működnie kellett, mert abban az évben a szocik nyertek. Én, ha kaptam volna egy ilyen levelet, a torkán nyomtam volna le az első MSZP-s propagandistának, akit fogni tudok, de ez a sok bárgyú ember, ezeknek ez elég ígéret volt. Hát akkor bizony, feleim, nincs más, a népnek ígérni kell. Aztán, ha az ígéret bejött, akkor azokat lehet többé-kevésbé udvariasan visszavonni, és jöhet a valódi tennivaló. Ami sosem olyan jó, mint az ígéret, felnőtt embernek ezt tudnia illene.
Csak nekem nagyon nem mindegy, hogy a homályos, komoly ember számára semmiféle kötelezettséget nem sejtető ígéretet vonja-e majd vissza valaki, vagy az derül ki, hogy az összes szám, amit hallottunk, szemenszedett hazugság. A mérték nem ugyanaz. Lehet, hogy akad valaki, aki majd megdöbben a következő hónapokon, de én azt nem fogom érteni, hogy azok, szegények mégis mit reméltek.
A Jobbikot egyébként én is fontolgattam. "Megbíztam" volna őket azzal, hogy kontrollálják a Fideszt, és csak ahhoz adják meg ők a kétharmados többséget, amihez érdemes is. De a Jobbik vezetői annyira hülyék, hogy már a kampány idején is többször sűrű hazugságba keveredtek, így aztán szerencsére hamar eldöntötték nálam a kérdést.
Az LMP még mutathat valamit. 1990-ben a Fidesz is csak egy hasonlóan kis párt volt. Én nyitott vagyok irántuk, egyelőre.
old_field 2010.04.26. 01:12:55
jó éjt !
tcom 2010.04.26. 01:16:22
Annyi de annyi meggondolatlan dolgot tettek, a hatalom megszerzésért, hogy nagy bumm lehet csak a vége.
Orbán megtehette volna, hogy világosan elmondja mit fog tenni, hogy elnézést kér eddigi ellenzéki politikáért, az ígérgetésért. Megtehette volna, hogy nagy nagy türelmet kér a néptől és kitartást. Igaz, hogy nem nyert volna ekkorát, de hosszú távon kifizetődött volna. Egyrészt nem kellene folyamatosan meghazuttolnia magát a következő 4 évben, nem kellene folyamatosan védekeznie az ígéretekkel ellentétes politikáért a többi párttal. És még én is rá szavaztam volna. De úgy gondoltam a Fideszben nem lehet megbízni. És úgy tűnik nem tanul az MSZP sorsából. Ne legyen igazam.
fluentlime 2010.04.26. 01:19:09
A Jobbikot egyébként én is fontolgattam. "Megbíztam" volna őket azzal, hogy kontrollálják a Fideszt,
szerintem a kontroll megvan mert a Fidesz valószínűleg tanult abból ami az mszpvel történt és Ők is megtanulták a leckét. Ebben biztos vagyok. Másfelől a 2/3-ad kétélű fegyver Kurva nagy hatalom de Kurva nagy felelősség is ha elbasszák nem lesz kire hivatkozniuk.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 01:24:03
A másik: Orbánék alatt, és ha másnak nem, legalább az uniós értékelőknek el kell hinnünk, javultak az állapotok. Az is javulás, ha a romlás lassul, de volt, ami már valódi javulás is volt. Ez az érdem nem lényegtelen. Most nem lesznek közel sem ilyen könnyű helyzetben. Tulajdonképpen a halálraítélt kíváncsiságával is várom, hogy mi sül ki a dologból. Hogy ha nem sikerül, akkor mi fog történni. Hogy hogyan történik egy ország szanálása. Jobb lenne, ha inkább nem ez történne. És mérlegelve az utóbbi idők tapasztalatait és a lehetőségeket, én azokra szavaztam, akiknél még a legkevésbé volt rossz a mérleg. A többi kb. két év múlva már látható lesz.
tcom 2010.04.26. 01:24:33
Nem, én nem ezt láttam. Amikor Orbánék elkaszálták a vizitdíjat, akkor azt sugallták a népnek, hogy nem is kell többet fizetni az egészségügyre. Mert az jól van ahogy van. Amikor avval kampányolnak, hogy az MSZP 16000 ágyat szüntettet meg, akkor azt sugallja, hogy mi visszaállítjuk stb, stb, stb. Nem véletlenül, ez is volt a cél. Az emberek megszokták, hogy Fidesz=népnyúzás vége, kánaán eljövetele.
Nem nagyon írtok erről a fideszes politikáról véleményt. Helyes volt ez így? Jó volt elkaszálni a több biztosítós modellt a balfék OEP felügyelete helyett?
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 01:27:30
tcom 2010.04.26. 01:28:54
Jajjj!
Én a Jobbikot egy pillanatig sem fontolgattam. Viszont további rossz hír, hogy valószínűleg fejlődni fognak. Kinövik azokat a jellemzőket, amiért ma csak egy rakás, balfasz, rasszista, terv nélküli, abszolúte irreális, komolytalan szélsőbalos gazdaságpolitikával előálló galeriként tekintünk rájuk. Csak nyerhetnek a következő 4 éven.
fluentlime 2010.04.26. 01:30:05
De a gondok nem itt kezdődtek hanem Horvát Ágnes ámokfutásánál.
Viszont érdekelne a véleményetek hogy az 5%-os szdsz hogy a picsába kaphatott olyan kulcstárcákat mint a külügy,gazdaság,oktatás,egészségügy?
old_field 2010.04.26. 01:31:21
__
szerintem azt sugallták, hogy ne legyen következmények nélküli ország... :)
old_field 2010.04.26. 01:33:58
"Nem, én nem ezt láttam. Amikor Orbánék elkaszálták a vizitdíjat, akkor azt sugallták a népnek, hogy nem is kell többet fizetni az egészségügyre."
a gyurcsányi idézet természetesen ehhez kapcsolódott.
fluentlime 2010.04.26. 01:34:00
Volt már olyan vezetőnk, akit ez a nagy felelősség percig nem izgatott.............. Szívemből szóltál :-))
tcom 2010.04.26. 01:34:23
Sok hívő, elvakult fideszesnek mondom, hogy 4 év múlva valószínűleg én életembe először a Fideszre szavazom majd, nem úgy mint ők, akik rohannak majd a Jobbikhoz.
Nem kell sok a Fidesztől, csak, hogy tegye amit kell. "Éljen vissza" a hatalmával! Csökkentse a szlovák szintre az adókat és a szoc. kiadásokat, 2014-ben legyen meg az euró céldátuma (max. 2016-ig), ne próbálja csökkenteni a szólásszabadságot, hagyja az embereket élni, választani hagyni és van egy "komcsi" szavazójuk.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 01:35:04
A vizitdíj hogy kinek miért nem tetszett, az nekem mindegy. Nekem az volt a bajom vele, hogy szarrágó akadékoskodásnak találtam, amely nem érte el a kitűzött célját, és csak egy csomó fölösleges munkát adott a rendelőknek meg a hivataloknak. És ott állni a háromszáz forinttal a sorban, hogy aztán egy (állítólag) több tízezer forintos műveletet tegyen meg nekem az orvos, ez pitiáner dolognak látszott. Ettől én nem mentem kevesebbszer orvoshoz, és elvártam, hogy a befizetett adómból pótolja a költségvetés az összeget. Ha megemelik az adót egy százalékkal ezért, én azt is elfogadtam volna. Mert az más.
somogg (törölt) 2010.04.26. 01:36:49
old_field 2010.04.26. 01:39:17
Normális fideszes sosem szavazna a jobbikra addig amíg Vona ezt a cerkamutogatós szintet hozza.
tcom 2010.04.26. 01:41:04
Igaz, de ki beszél itt Gyurcsányról? Ne ahhoz viszonyítsuk már a Fideszt!!! Kit érdekel már Gyurcsány?
Egyébként hallgasd meg a 2002-es Orbán/Megyó vitát, vagy a 2006-os Gyurcsány-Orbán vitát. Garantálom, hogy máshogy látod Orbánt is. Valójában ki mit ígér versen volt. Blöffre, blöff volt a válasz. Megyó 13. havi, Orbán 14.(!) havi stb. Szánalom a két vita. Azóta nem bízom Orbánban. Persze ő mondta, hogy más a kampány és más a kormányzás. Reméljük!
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 01:41:33
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.26. 01:42:26
old_field 2010.04.26. 01:43:27
felvetéseidre válaszolva megismétlem, amire fentebb sem reagáltál :
" 2002ben Medgyessy pozitív kasszát vett át, abból osztogatott. Euro dátum volt 2006-2007,
2002re a fidesz csökkentette a ciklus induló hitelszintjét.
Most hol vannak ezek a paraméterek ???
Nem volt hibátlan a fidesz sem, ez valószínű.
De nem volt Zuschlag, nem volt hagyómiki, hunvaldgyuri, HM lopások...stb. folytassam? "
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.04.26. 01:44:02
Adózok 25%ot kb, és ennyi. Megbecsülnek a munkámban, nem kell mutyizni. Na ez az ami otthon nem, vagy nem nagyon lesz meg egy darabig...
Ja és aki elcsal a közpénzekből valamennyit, pl. ha olyan lakásra fizetett hitelt közpénzből hitelt, amir enem is volt már hitel, stb... Az itt lemond. Mert szégyen. Otthon meg?
Valahogy amúgy ez a királyság jobbna tetszik, bár nem lennék meglepve, ha hamarosan otthon is királyság lenne....
fluentlime 2010.04.26. 01:45:12
eml 2010.04.26. 01:46:49
Konkrétum például, amiket eddig tudunk, illetve nem tudunk.
- Külhoni magyarokank állampolgárság - Lesz? Nem lesz?
- 27 vasúti szárnyvonal azonnali megnyitása
- Befizetett ingatlan és luxusadó azonnali kamatokkal növelt visszafizetése
- Azonnali nagyarányú adócsökkentés - Mennyi és mikor?
- 13 pontos vizsgálandó lista - Sajna rajtuk is lenne ÖK szinten mit vizsgálni, de lehet az a lista hosszabb lenne.
- Otthon lehet pálinkát főzni.
A többi, amit felsoroltál te is, az csak lózung.
somogg (törölt) 2010.04.26. 01:48:39
old_field 2010.04.26. 01:49:05
+ persze harcosok klubja :)
tcom 2010.04.26. 01:51:51
A több biztosítós modell versenyt hozott volna az egészségügyben. Az IMF és a nyugat most valami ilyet vár Orbántól. A lényege az lett volna, hogy a biztosítóknak fizeted a járulékot és ők képviselnek téged a kórházakkal szemben, nem a nagy büdös OEP (állam).
A gépjármű biztosítás piacosítása is azt hozta, hogy most értünk versenyeznek a biztosítók, és amelyik rosszul végzi a dolgát attól elmennek a biztosítottak. Nagyszerűen működik. És annak ellenére, hogy a biztosítás feltételei nem romlanak, a díjak csökkennek (!!!).
Ahol megszűnt az állam monopoliuma (távközlés, kereskedelem stb) ott működik minden. Nem véletlen, hogy az egészségügyben ma úgy érzi az ember, hogy visszament az időben 30évet.
A vizitdíj nem szólt másról, mint elhitetni a néppel, hogy az egészségügy nem ingyenes. Hogy érezze a nép az ellátás költségét. Nem véletlen, hogy a kormány nem bírt a korrupciót támogató orvos társadalommal és a fidesszel. Ha az ember befizette a napidíjat, vizitdíjat nehezebb és még pofátlanabb még egyszer hálapénzt fizettetni vele. Ez a korrupt orvostársadalom érdeke volt. Most viszont várják a beígért nyugati bért. =;-)
old_field 2010.04.26. 01:52:22
/A kasszát Megyó is jónak látta.../
Neo07 2010.04.26. 01:57:46
Amúgy sem tervgazdaságban élünk már régóta, a körülöttünk levő világ változásaira gyors taktikai lépésekkel is kell reagálni. Mindazonáltal konkrét cselekvési tervük van, ez világosan látszik az első forduló után megtartott nemzetközi sajtótájékoztatón elhangzott beszédből is. (pl. az egyik legelső lépés a közbiztonság helyreállítása lesz, vagy pl. a további megszorítások helyett másfajta, pozitív jellegű gazdaságpolitikai intézkedések sora.) Annyira világos, konzisztens elképzelésük van a gazdaság élénkítésével kapcsolatban, hogy ez elképzelhetetlen lenne saját részletes stratégiai program nélkül - ami maga a konkrét program. A kormányzás éppen a stratégiai és a taktikai lépések összehangolásáról szól - tehát konkrét számokat nem, de konkrét "világképet" elvárhatunk. Egyébként pont a Lebukott Hazudozó szövegeléséből derült ki, hogy csak az következő pár lépést sejtik, a többit nem...
eml 2010.04.26. 01:59:18
"De nem volt Zuschlag, nem volt hagyómiki, hunvaldgyuri, HM lopások...stb. folytassam?"
Ne folytasd, majd én: Josip Tot, Kaya Ibrahim, Simicska, Ezüsthajó, Várhegyi, Felcsúti belvízvédelem (az országos keret hány százaléka? 80? 90?),...............
A sor mindkét oldalon hosszú. Azt szeretném ha sehol nem lenne sor.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.04.26. 02:02:19
De ott vna pl.a szinkronizálás is. Külföldi ismerősök mind azt kérdezték, ilyengazdag az ország, hogy szinte az összes film szinkronos?
No mindegy, kiváncsi vagyok mit tud Viktor tenni, nagyon kiváncsi. De nem bízom benne.
eml 2010.04.26. 02:03:35
Ezt ők is tudták, hogy még mennyi van hátra, mert az EU választás megmutatta. Azért igyekezett mindenki a végkielégítését összelopni. Orbán is az utolsó nap, ha vesztét érzi, osztogat, mint 2002-ben, csak annál sokkal jobban.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.04.26. 02:06:03
Sebaj , jöjjön a kánaán, ha összejön, még esetleg meg is fontolom, hogy visszamenjek...
Csak nem fog összejönni, ez a nagy baj ...
eml 2010.04.26. 02:07:09
Igen azokra. Akik ragaszkodnak hozzá, hogy 20-al menő vonatot üzemeltetni kell, azokat azzal járatnám szolgálati audi helyett.
eml 2010.04.26. 02:10:01
OV most megkapta a felhetalmazást, a történelmi lehetőséget stb...
2/3-al szinte mindent meg tudna oldani, 4 év múlva veszítene, de 40 év múlva lovasszobra lenne a Kossuth téren.
Szlovákiában Dzurinda megtette.
Neo07 2010.04.26. 02:14:41
"Annyi de annyi meggondolatlan dolgot tettek, a hatalom megszerzésért, hogy nagy bumm lehet csak a vége." Sokszor elhangzik itt, hogy a gonosz patásördög annyira akarja a hatalmat... Pont fordítva van:
A nép bizalmának megrendülésekor, de legkésőbb a kisebbségi kormányzás kezdetekor tetszettek volna előrehozott választásokat kiírni, akkor most nem lenne kétharmad. Akkor most ki ragaszkodott ennyire a hatalomhoz?...
eml 2010.04.26. 02:22:11
A második nem. Ha az MSZP azt mondta volna, hogy holnaptól ingyen van a benzin, mert ez egy jóléti intézkedés, Szíjjártó Peti azonnal megigérte volna, hogy a Fidesz kormányra kerülve ismét a benzin eddigi árát fogja kérni.
Abszurdumokat ígértek meg, nem véletlen emeltem ki őket.
Komoly felelős politikus nem igér ész nélkül (13. havi nyugdíj), nem maradt OV-nek mozgástere, és egységlózungokkal nem tud meggyőzni. Mondjuk az is egy komoly fejlemény, hogy nem polgárkodott a mai beszédében.
dr. Trebitsch 2010.04.26. 03:23:02
dr. Trebitsch 2010.04.26. 03:32:34
old_field 2010.04.26. 08:43:39
DE a nagyságrendek kb 1 a 100hoz... ha valaki ezt nem mondja ki, csak felsorol 5 szóval szemben másik 5öt , az minimum csúsztat.
Ebben az évben nem múlt el hét, hogy valami bűnügy ne derüljön ki a kormány közeléből vagy maszop-szadesz körökből...
Ez volt a választás eredményének az alapja min. 50-60 százalékban.
átkozott 2010.04.26. 09:06:45
Ebben a nagy demokráciában magunkra hagytak Ne hagyd magad Viktor! mindenki ismét dolgozni akar, nem metrózgatni és dögre unni magát. Levegőt kérünk.
Bergeroth 2010.04.26. 09:08:40
Ebből is látszik, hogy szemlátomást egy betűt sem értettél meg abból, amit leírtam. Mindegy, nem fogom a bizonyítványomat magyarázni, annyit nem ér. Ha ezek után sem érted meg, akkor kár beléd a szó.
zulu1111 2010.04.26. 09:11:56
Szerintem a fidesznek pont nincs nehéz dolga, mitől lenne? Sajnos az mszp nem tette magasra a mércét az eddigi "tevékenységével", ezt nem nehéz überelni.
Ui.; Cilindert nem elő kell húzni, inkább végérvényesen meg kell semmisíteni, ebben a kalapba minden eltűnt, soha nem került elő belőle semmi.
Té.eS · http://szubjektivblog.blog.hu 2010.04.26. 12:53:01
@kerdeozo: Persze én nem értem, te érted. Ez idáig rendben van. Az 50-es évekkel (pontosabban 47-től, majd 49-től kezdve) kapcsolatban annyiban van igazad, hogy valóban ott nem volt választási lehetőség, ami abszolút nem volt demokratikus. A 20-as években volt. Nem véletlenül, volt azokban a körzetekben erős az MSZDP., ahol titkosan szavaztak. Természetesen a munkás körzetek és a mandátum kiosztási szisztéma is meghatározta.
@molnibalage: "Angliában most volt először asszem. Európa legrégebbi parlamentáris demokráciája az izlandit leszámítva, de az meg nem igazán Európa..."
Anglia sem tipikus európai demokrácia, bár kétségkívül példaértékű. Eddig miért nem volt ott vita? Nem volt még egy olyan párt a Munkáspárt mellett, aki képes lett volna kormányra kerülni. A mostani vitában a Konzervatívok kiálltak, abban a tudatban, hogy bármit csinálnak, úgy is nyernek. A Munkáspárt is kiállt tudva, hogy biztos vesztes. És nem volt ígéretháború.. Sőt, nagyon értelmes, helyenként szórakoztató és tanulságos volt. Arról nem beszélve, hogy a liberálisok sokat nyertek a vitán, mondhatni a legjobbak voltak a felmérések szerint.
zulu1111 2010.04.26. 21:53:47
Egyébként szerintem akkor is jobb gazdája volt a fidesz az országnak, mint az elmúlt nyolc évben az mszp…. De nagyon szomorú lennék, ha csak annyira lennének képesek, mint 2000-ben.
No persze, ma már elvárom, hogy az akkori hibákból okulva és az mszp áldatlan tevékenységén nem csak felháborodva, de lépjen is az itt élő kisemberek boldogulásáért.
Most meg van minden, hogy léphessen,.. De most már jól (jót) is kell lépni!
Nem taknyos kölyök már, tapasztalt róka lett. Akinek tudni kell, hogy ki és miért (mennyiért) mit szeretne elérni, akár narancsmezbe öltözve is. Most már ismerni kell olyan „szakikat” akár a gazdasági életben, akár más területeken, akik nem a saját gesztenyéjét akarja csak sütögetni.- Kell, hogy legyen olyan, aki akar, és főleg tud is tenni az országért!
Summa – summarom, optimista vagyok. Nem is tehetek mást,… meglátjuk. Megkapták a bizalmat, most már csak drukkolhatok a partvonalról; Mindennapjaimat befolyásoló nagy magyar mérkőzésért.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.04.27. 00:03:13
Én ilyenről otthon nem tudtam, nem tudok.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal
Az utolsó 100 komment: