Vége van a kampánynak, vége van a választásoknak. Elkezdőthetne egy olyan folyamat, amely végre az ország érdekét szolgálja. A választások eredményeiből jól látszik, hogy az emberek többsége nem kér ebből az MSZP-ből. Az elmúlt időszak után ez teljesen érthető és jogos. Vasárnap este "lemondott" a párt elnöke, és az elnökség is benyújtotta lemondását. Persze egy ideig azért még irányítanak.
Rögtön a választások napján született jópár megoldás a "baloldal" megújítására. Ezzel azonban csak egy baj van, mégpedig az, hogy Magyarországon egy ideje nincs valódi baloldal. Van egy magát annak valló párt, ami azonban viselkedésében és teljesítményében csak nyomokban tartalmaz szociáldemokráciát. Az elkurvult baloldali értelmiségről már írtak, igaz nem értek egyet minden pontjával, de ezzel nem is foglalkoznék, csak egy komment erejéig. Azért nem épült új baloldal, mert az MSZP megszállva tartja a baloldalt elég hosszú ideje. Ezért egy egészen új szemszögből próbálnám a dolgokat megközelíteni.
Ne legyenek illúzióink. Az MSZP nem tud megújulni. Új ruhát vehet, de attól még nem lesz divatos. A frakcióban helyet foglalókra ha asszociálni kellene, valljuk be nem a megújulás jutna először eszünkbe, ráadásul ők már megpróbálták megújítani a baloldalt és az eredménye, mint láthatjuk 59 képviselői hely lett. Hosszútávon azonban elképzelhetetlen, hogy ne legyen egy erős baloldal (és nem párt) Magyarországon. Baloldalon rengeteg érték van, amit 1948. óta sajnos senki sem képviselt valósan ebben az országban.
A baloldali megújulást kérem szépen nem az LMP jelenti. Tény, hogy programja a legbaloldalibb a parlamentben, de várjuk ki milyen irányba mozdulnak el. Kétlem, hogy a szociáldemokrácia lelkes képviselői lennének a következő 4 évben. A megújulást az alapoknál kellene kezdeni, vagyis "vissza a gyökerekhez...", az 1948-ban tönkrevert szociáldemokrata értékekhez, azaz valódi, társadalmi szolidaritásra épülő baloldalnak kell létrejönnie. (Igen ebbe a baloldalba nem venném bele a neoliberális gondolkodásmódot). Ezen túlmenően több, mint szükségszerű a szakszervezeti és érdekvédelmi mozgalom megújítása. Erre szerencsére egyre több kezdeményezés van. 8-10 év múlva elképzelhetetlennek tartom, hogy a most felnövő rétegeknek ne legyen valós parlamenti képviselete. Ezt a dolgot azonban a baloldal vélt és valós "képvieslői" nem nagyon akarják megérteni. Talán idővel.
Úgy gondolom a mostani kormány nagy lökést adhat egy modern, kultúrált és minden téren legitim baloldal létrehozásának, ha az ígért elszámoltatások nem csak kirakatperek lesznek, hanem valóban számonkérik a tényleges bűnösöket. Arról nem beszélve, hogy az MSZP-s tisztújítás után kialakulhat egy olyan egyedi helyzet, mint az SZDSZ esetében történt, egy Frakció vs. Párt harc. A vége minden bizonnyal egy hosszú elhúzódó haldoklás lenne egy eséllyel egy új baloldal felállítására az MSZP és volt tagjai nélkül. Rosszabb esetben folytatódik ami eddig, talán Gyurcsánnyal és egy tartósan 15-20% közt szereplő nyomokban baloldali MSZP-vel.
Mondanom sem kell, melyik verzióval járna jobban mindenki.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: 2010, Magyarország 2010.04.28. 21:13:21
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Újbaloldalért 2010.04.28. 06:58:35
totálandi 2010.04.28. 17:53:31
altnyil.nolblog.hu/archives/2010/04/28/Kali_a_labanc/
Talán még polgármester is maradhat, ha így folytatja.
Várúr 2010.04.28. 18:16:53
Interlock (törölt) 2010.04.28. 18:17:30
Ha én tagja lennék az MSZP-nek, akár a legutolsó, szóra sem érdemes helyen is, már évek óta szervezkednék azért, hogy ha máshogy nem megy, passzív ellenállással buktassuk meg a "nagyokat", és kezdjük elölről, hiteles emberekkel. Sokan a rájuk szavazókat mocskolják, pedig a hallgató, mindent lenyelő párttagság ezerszer akkora barom, mint az összes támogatójuk együtt.
ZöldMarci 2010.04.28. 18:29:25
Az LMP még hatalmon sincs, de már megvannak az árulók?
papamaci1 2010.04.28. 18:53:41
Mitől újulna meg pont most ?
Muster Mark 2010.04.28. 18:53:59
De éppen emiatt nem hiszem, hogy sor kerülne egy visszatéréshez a 48-hoz (1948-hoz).
Ha ténylegesen szakítanának az elmúlt 60 évvel, az jó lenne, de nem tudnak. Egyvalamitől lehetetlen ténylegesen is elszakadni: önmagadtól.
Az mszp inkább fogja választani a lassú döglődést. Emiatt, és csakis emiatt lesz esélye a fidesznek az 50%-ra 2014-ben.
balos 2010.04.28. 18:54:08
is 2010.04.28. 18:57:19
erre mondanál valami indoklást? mert én mást se hallok bármelyikük szájából mint amiket ez előtt a mondat előtt felsoroltál. te hol hallottál, láttál, olvastál ettől eltérőt?
papamaci1 2010.04.28. 18:58:00
(Nyolc év alatt négy vezért használtak el: Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai és részben Mesterházy. És Fletó újra jön.....ha egy csepp eszük lenne , EZT nem hagynák...)
is 2010.04.28. 19:00:06
Mitől újulna meg pont most ?
papamaci1 2010.04.28. 19:00:46
Orbán a magyar nép ópiuma! 2010.04.28. 19:00:51
Ez a 12 év bebizonyította, hogy "egy tábor, egy a zászló"! S bebizonyította azt is, hogy alpári, sz.r hangnemre is van igény.
papamaci1 2010.04.28. 19:04:44
Az emberek szeretnek rendben, biztonságban élni. 1789 ben nem a királypárt, az anciene régime vérengzett , ha jól tudom...(Vendée stb. )
balos 2010.04.28. 19:05:14
papamaci1 2010.04.28. 19:07:50
És hol van egy reális jobboldali alternatíva? OVi csupán rájött , hogy a jobb széttagoltsága a vereségeik oka. Ibolya maga gyilkolta le a pártját. És Torgyán is....ehhez nem kellet OVi.Az SZDSZ meg maoisták, komcsok gyülekezete volt...
papamaci1 2010.04.28. 19:13:50
A milliárdos "baloldali" mártírok: Fletó, Gordonka...
(A libatenyésztőket kéne megkérdezni.)
Az MSZP utolsó baloldalinak hihető figurája Horn volt. AVO-s gyilkos ugyan , de nem kapitalista kizsákmányoló milliárdos, hanem egy proli bunkó...de hihető a saját szerepében.... Mergyó a francia beszédhibás világfi ? Fletó a kádkőgyáros? Gordonka a libás ? Hát egy tisztes munkásember sehol ?Szánalmas...
Szociáldemokraták ? Uggyan kérem...
balos 2010.04.28. 19:15:33
itep666 2010.04.28. 19:19:47
én a másodikkal lennék kibékülve!
msz(m)p TAKARODJ!!!!!
balos 2010.04.28. 19:27:58
FF 2010.04.28. 19:31:16
balos 2010.04.28. 19:38:45
balfék 2010.04.28. 19:43:42
Öreg Sam 2010.04.28. 20:01:54
Sőőőőőt,továbbmennék
CSAK arra van igény!
A napokban olvastam egy blogot,ami azt taglalja,hogy hogyan változott a szavazók iskolai végzettsége.
Keressetek rá,nagyon tanulságos...
Ez a fidesz már nem az a fidesz,ez az OV már nem az,akiért én is rajongtam egykor.
Tovább mennék: megggyőződésem,hogy az akkori OV nem vállalná fel a mai önmagát
Sic transit gloria mundi...
Irtam ezt minden párt-elkötelezettség nélkűl :)
csiribi (törölt) 2010.04.28. 20:21:30
Ha a kuplerájnak nem megy az üzlet, nem a bútorokat, hanem a kurvákat kell lecserélni...
elfelejtette 2010.04.28. 20:27:29
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.04.28. 20:45:59
br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.04.28. 20:52:42
Ezért politizál már 20 éve Dávid Ibolya a parlamenten kívüli pártban, a Kádár Jánosi Örökséget egyedül vivő formációban.
Csakis ez adhat esélyt arra, hogy a közélet megtisztuljon, tehát minden felnőtt, a politikai viszálytól megcsömörlött, tisztán látó, okos államot akaró, Orbán és Gyurcsány túlhatalmát megakadályozni kívánó állampolgár csakis a Munkáspárt 2006-ot támogathatja!
Té.eS · http://szubjektivblog.blog.hu 2010.04.28. 20:56:54
Ha ezt tényleg így gondolod, akkor vagy nem ismered a magyarországi szociáldemokrácia történelmét, vagy nem látsz tisztán. 1947-től igazad van, előtte semmiképp.
@is: Itt arra gondoltam, hogy az MSZP elitgárdája még önmagának se meri(akarja) beismerni azt, amit leírtam.
@Blassius: Épp az a lényeg, hogy ne ők legyenek a megújulás centruma...
Interlock (törölt) 2010.04.28. 21:04:25
Tudod, pont a "túlhatalmasok" ténykedéseinek köszönhető, hogy ezt a szöveget egyre kevésbé lehet az embereknek eladni.
Lefetyke 2010.04.28. 21:11:12
De abban baromira bízom, hogy tőlük teljesen függetlenül szerveződik majd baloldali mozgalom, lehetőleg ex-maszop nagykutyák nélkül. Annak nagyon örülnék, pedig nem vagyok baloldali szavazó.
De épp az MSZP példáján láttam, hogy milyen hatással vannak egymásra a rivális pártok: ahogy az MSZP (és én ezt elsősorban az ő számlájukra írom, kb. 2000-es kezdettel) egyre gátlástalanabb propagandát folytatott, és egyre több övön aluli ütést vitt be, úgy süllyedt a Fidesz is egyre lejjebb. Felvették a kesztyűt, hogy ne omoljon össze a párt a nyomás alatt, és amivé váltak, abban már rengeteg az utálatos.
Egy jó párttal, egy komolyan kommunikáló, hiteles csoportosulással szemben nem úgy kell viselkedni, mint az MSZP-vel. Korrektebben, ésszerűbben, kompromisszum-készebben, őszintébben. Az jó hatással lenne minden más politikai pártra is.
Ja, csakhogy a politikai kampány valahol ugyanolyan, mint a televíziók nézettségvadászata: aki túl akar élni, hajlamos a "fogyasztói igények" szerint beszélni. Magyarán: ha nekünk Győzike-show kell, akkor a pártok Győzike-showt játszanak, különben a rivális párt Maunikája elhalássza a szavazatokat. Legalább a politikánál jussunk már el MI, választópolgárok addig, hogy nem a Győzike-színvonalra harapunk. Nehéz lesz, tíz éve ez a politikai alapnívó (kösz MSZP, külön köszönet Ron Werbernek).
BandW (törölt) 2010.04.28. 21:13:40
Bakker, ha mindezt a maszop és tagjai nélkül képzeli el valaki, az kezdhette volna bármikor.
De NEM kezdte el senki.
Azért, mert momentán nincs aki elkezdje.
Ráadásul a klasszikus baloldali sztereotípiákkal operálva a mai magyar társadalomban semmire sem lehet menni.
Ebből a szempontból gyakorlatilag nincsenek is baloldali szavazók. Európában sem sok helyen, mert szinte mindenhol válságban van a baloldal, de magyarországon a felnövekvő választói réteg inkább egy központosított, erős és uralkodó államra vágyik, semmint egy szabadelvű, modernizációs baloldalra.
A mai magyarországon csak olyan "baloldali" párt lehetne sikeres, amelyik kellően demagóg szociálisan, bezárkózó a külvilággal szemben, globalizációellenes, és rendpárti.
Na, ilyenre meg szerintem semmi szükség.
De mondom még egyszer, senki nem akadályozott senkit abban, hogy megteremtsen egy "szerinte új baloldali pártot", viszont senki nem tett rá kísérletet.
Odáig sokan elmentek, hogy fikázzák a szocikat, de ezen túl a nagy büdös semmi.
Hát akkor meg marad a baloldalon az, aki.
Publius Decius Mus 2010.04.28. 21:29:05
Most pofával estek a szarba, hát ünnepeljünk! Legyenek ők a múlt, hőbörögjenek és hazudjanak itt a neten.
BandW (törölt) 2010.04.28. 21:30:55
:))))
Videofon 2010.04.28. 21:40:19
Értelmes ember távol tartja magát a pártoktól. Dilettáns gittegyletekké váltak a pártok egész Európában. A baloldalt ezért nem pártokon keresztül lehetne megújítani, hanem közösségeken keresztül. De a természetes közösségeket a civil szféra permanens korrumpálásával verik szét. (Magyarországon az NCA kiváló példa erre.) Ki van ez találva. A fogyasztói ösztöngépek önzése és gátlástalansága tombol bal és jobboldalon egyaránt.
Publius Decius Mus 2010.04.28. 21:44:18
Remélem azért nem sírtál kicsifiú, hogy visszajött a patásorbán, lesz kettős állampolgárság, adórendőrség és csökkentett politikusi osztály?
Te csak higyjél a visszatérésükben, jön majd neked a felmentő Lendvai néni, a hazug Kovács, a csaló Gyurcsány és a többi barátod. Na, töröld le a könnyeidet, mosojogj egy picit és szidjad a pici száddal a gonosz, buta Fideszt!
Videofon 2010.04.28. 21:47:29
Azért az adórendőrségnek ne örülj túlságosan. Még egy szög a nemzetgazdaság koporsójába.
BandW (törölt) 2010.04.28. 21:48:14
"Értelmes ember távol tartja magát a pártoktól."
Amennyiben ezt komolyan kéne venni, akkor az lenne az eredménye, hogy a parlamentben (vagy hívjuk törvényhozásnak) ami momentán a népképviselet legfontosabb szerve, pusztán síkhülyékkel lenne tele.
Mitmondjak.
Nem egy bíztató jövő.
Abban egyetértek, hogy a baloldali megújulás egyik záloga a közösségeken keresztüli megújulás, de ebben a rendszerben a pártoknak -így a baloldali pártoknak is- meg van a maguk fontos szerepe.
elfelejtette 2010.04.28. 21:52:54
Dub hadnagy 2010.04.28. 21:54:57
Dub hadnagy 2010.04.28. 21:55:51
"A mai magyarországon csak olyan "baloldali" párt lehetne sikeres, amelyik kellően demagóg szociálisan, bezárkózó a külvilággal szemben, globalizációellenes, és rendpárti"
gondoltam
Videofon 2010.04.28. 21:56:22
Miért? Nem pusztán síkhülyékkel van tele? Hogy a fenébe nem képes kidolgozni a teljes magyar baloldal egy hiteles, a magyar valóságot legalább nyomokban figyelembe vevő jövőképet? Húsz év kevés volt ezeknek a lánglelkű zseniknek?
Videofon 2010.04.28. 21:58:42
Lehet, hogy sokáig lesznek, de nem túl soká meg kell osztaniuk keserű kenyerüket a Fidesszel. De akkor ki lesz kormányon?
rockjano_ 2010.04.28. 22:14:26
Szerintem nincs ma hiány baloldalban pl. az új parlamentben csak baloldali pártok lesznek, mert remélem a fideszt senki nem tartja igazi jobboldali pártnak mert nem az, legfeljebb keresztény szocialista, az LMP ökoszocialista. a jobbik meg nemzeti szocilaista.
Az mszp kellően demagóg baloldali lesz ellenzékben, a fidesz viszont kormányon nem tud szocialista lenni mert onnan nem megy. Az mszp baloldaliságával az a baj hogy túl sokáig voltak kormányon. Az emberek nagyon feledékenyek. Micsoda balhék volta a fidesz kormányzása idején, ki emlékszik már rájuk max 2 ciklus és már nemigen fog senki komolyan emlékezni az mszp kormányzati problémáira (amik voltak dögivel).
Viszont a fidesz max 2 ciklus alatt ugyanúgy leamortizálja magát, még akkor is ha nagyon ügyesen csinálják amit csinálnak. Az mszp-ből az idősek meg vagy visszavonulnak vagy kihalnak elöbb-utóbb.
A Fidesz ha konszenzuális lesz akkor saját értelmiségével utáltatja meg magát, ha meg nem ekkor a társadalom másik máshogy gondolkodó részével.
Egy keményen konzervatív liberális, kapitalizmus párti kispárt nagyon hiányzik a parlamentből, remélem előbb-utóbb erre is sor kerűl.
elfelejtette 2010.04.28. 22:18:11
Bocsanat, nem ertem, mire gondol. Arra, hogy a Fidesz is gyorsan nepszerutlen lesz es tortenik valami, es a Fideszbol is ellenzek lesz?
BandW (törölt) 2010.04.28. 22:51:34
Baromira nem érdekel sem orbán sem a fidesz, sem amit képviselnek.
Ugyanis nincsen hozzájuk semmi közöm, mondhatni nincsen közös halmazunk.
Véleményem ugyan van róluk, de az egy más dolog.
De annyira nem voltam hülye, hogy azt gondoltam volna, hogy ne jöjjenek vissza.
Erről szól ugyanis a parlamenti demokrácia.
Engem amúgy a baloldal nem személyekben, hanem elméletileg és gyakorlatilag érdekel.
Téged meg sehogy.
Csak akkor minek szólsz bele?
:)))
Té.eS · http://szubjektivblog.blog.hu 2010.04.28. 22:58:58
De NEM kezdte el senki."
Elkezdték, példát is tudnék hozni, csak folyamatosan alápakoltak az MSZP-ből, illetve a sajtóból, az emberek meg kajálták a hamis vádakat.
@Publius Decius Mus: "Pontosan ez a lényegük. Soha nem érdekelte őket a társadalom véleménye és érdeke."
Ezt komolyan el is hiszed?